Administratie Stamrecht BV in eigen beheer
Wettelijke eisen
De administratie van een BV dient aan wettelijke eisen te voldoen. U dient onder meer een jaarrekening op te stellen, een loonadministratie te voeren als er wordt uitgekeerd vanuit de stamrecht BV, etc. Stamrecht BV COMPACT houdt rekening met deze eisen.
Administratie in eigen beheer
Een stamrecht BV is veelal een eenvoudige verschijningsvorm van de BV. Meestal omvatten de activiteiten van de stamrecht BV:
- Beheer / belegging van de ontvangen uitkering (bank, deposito’s, effecten, verstrekte lening, ed.) en
- het doen van periodieke uitkeringen waarover loonheffing moet worden afgedragen aan de Belastingdienst.
Het voeren van een administratie van een dergelijke stamrecht BV kunt u in dat geval zelf doen met behulp van Stamrecht BV COMPACT. Het enige dat u hoeft te doen is het invoeren van de boekingen in het spreadsheet aan de hand van een uitgebreide handleiding, opgesteld in heldere begrijpelijke taal. Boekhoudkundige kennis is niet nodig. Omdat u de administratie in eigen beheer uitvoert bent u uiteraard zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de door u ingevoerde gegevens.
Stamrecht BV COMPACT is een spreadsheet programma, dat automatisch onder meer de jaarrekening genereert, bestaande uit de Balans en Resultatenrekening (ook wel Winst- en Verliesrekening genoemd).
Jaarrekening
De jaarrekening is de basis voor:
- Inzicht in uw financiële positie van uw stamrecht BV
- Aangifte Vennootschapsbelasting (Stamrecht BV COMPACT is zodanig ingericht dat zo veel mogelijk aansluiting is gezocht met de indeling van de aangifte Vennootschapsbelasting. Hiermee wordt het invullen van de aangifte een stuk eenvoudiger).
- Deponeren jaarstukken bij Kamer van Koophandel
- Informeren van derden (bank)